Dobry przekaz reklamowy trafia do klientów i wpływa na ich decyzje zakupowe. Tworzenie efektywnego komunikatu nie jest jednak proste. Mówi się, że stanowi on bowiem połączenie szczęścia, pomysłu i wiedzy. Istnieje jednak kilka sposobów na to, żeby zwiększyć swoje szanse na sukces. Jak więc stworzyć skuteczny przekaz reklamowy? Temat ten omawiamy w naszym artykule.
Elementy przekazu reklamowego
Ciekawy przekaz reklamowy musi być przemyślany. Konieczne jest dopasowanie go do grupy docelowej i stworzenie tak, by pasował do naszych odbiorców. Duże znaczenie ma także określenie głównego tematu reklamy, wybranie właściwego formatu i nośnika (takiego, jak np. wyświetlacze reklamowe), a następnie monitorowanie osiąganych efektów.
Najważniejsze elementy przekazu reklamowego to oczywiście:
- krótkie i chwytliwe hasło, tzw. slogan, który nawiązuje do produktu lub usługi, zapada w pamięć i stanowi nawiązanie do oferty,
- treść, czyli właściwy, bardziej rozbudowany komunikat, który informuje i przekonuje, tworząc silniejszą więź między firmą, a klientem,
- grafika, warstwa wizualna, która podkreśla to, co przekazuje warstwa słowna, powinna być zgodna z innymi elementami identyfikacji wizualnej m.in. jeśli chodzi o kolor, czy stylistykę.
Czym charakteryzuje się dobra reklama?
Tworzenie skutecznego przekazu reklamowego obejmuje pamiętanie o wielu zasadach pozwalających na kreowanie angażujących treści.
Warto pamiętać m.in. o tym, że skuteczna reklama:
- jest atrakcyjna zarówno pod względem wizualnym, jak i jeśli chodzi o treść,
- zachęca do określonego zachowania, w tym do zakupu lub skorzystania z usługi,
- jest zrozumiała dla odbiorców z grupy docelowej,
- jest łatwa do zapamiętania i odtworzenia w głowie,
- przemawia językiem korzyści i wyróżnia firmę od konkurencji.