HOME

Jak stworzyć skuteczny przekaz reklamowy?

Dobry przekaz reklamowy trafia do klientów i wpływa na ich decyzje zakupowe. Tworzenie efektywnego komunikatu nie jest jednak proste. Mówi się, że stanowi on bowiem połączenie szczęścia, pomysłu i wiedzy. Istnieje jednak kilka sposobów na to, żeby zwiększyć swoje szanse na sukces. Jak więc stworzyć skuteczny przekaz reklamowy? Temat ten omawiamy w naszym artykule.

Elementy przekazu reklamowego

Ciekawy przekaz reklamowy musi być przemyślany. Konieczne jest dopasowanie go do grupy docelowej i stworzenie tak, by pasował do naszych odbiorców. Duże znaczenie ma także określenie głównego tematu reklamy, wybranie właściwego formatu i nośnika (takiego, jak np. wyświetlacze reklamowe), a następnie monitorowanie osiąganych efektów.

Najważniejsze elementy przekazu reklamowego to oczywiście:

  • krótkie i chwytliwe hasło, tzw. slogan, który nawiązuje do produktu lub usługi, zapada w pamięć i stanowi nawiązanie do oferty,
  • treść, czyli właściwy, bardziej rozbudowany komunikat, który informuje i przekonuje, tworząc silniejszą więź między firmą, a klientem,
  • grafika, warstwa wizualna, która podkreśla to, co przekazuje warstwa słowna, powinna być zgodna z innymi elementami identyfikacji wizualnej m.in. jeśli chodzi o kolor, czy stylistykę.

Czym charakteryzuje się dobra reklama?

Tworzenie skutecznego przekazu reklamowego obejmuje pamiętanie o wielu zasadach pozwalających na kreowanie angażujących treści.

Warto pamiętać m.in. o tym, że skuteczna reklama:

  • jest atrakcyjna zarówno pod względem wizualnym, jak i jeśli chodzi o treść,
  • zachęca do określonego zachowania, w tym do zakupu lub skorzystania z usługi,
  • jest zrozumiała dla odbiorców z grupy docelowej,
  • jest łatwa do zapamiętania i odtworzenia w głowie,
  • przemawia językiem korzyści i wyróżnia firmę od konkurencji.
strona

Recent Posts

Jak sprawić, by przekaz dotarł do szerokiego grona odbiorców?

W dzisiejszym świecie konieczne jest upewnianie się, że przekaz reklamowy dociera do szerokiego grona odbiorców.…

2 miesiące ago

Czym jest rollposter reklamowy?

Skutecznie dobrana forma reklamy daje liczne korzyści. Kluczowe znaczenie ma jednak dotarcie do szerokiego grona…

3 miesiące ago

5 cech nowoczesnych gablot ogłoszeniowych

Docieranie do odbiorców z informacjami może przybierać różne formy. Jak się okazuje, tradycyjne środki przekazu…

4 miesiące ago

Jakie treści warto pokazywać na cyfrowych wyświetlaczach LCD?

W dobie natłoku informacji trafienie do klienta wymaga zastosowania niecodziennych środków przekazu. Kluczem jest wykorzystanie…

5 miesięcy ago

Dlaczego wyświetlacze wewnętrzne są tak skuteczne?

W dzisiejszym zmieniającym się świecie zmieniać musi się także reklama. Aby skutecznie trafić do odbiorcy,…

7 miesięcy ago

Gdzie wykorzystywane są nośniki cyfrowe indoor?

Przekazy reklamowe towarzyszą nam obecnie każdego dnia. To sprawia, że standardowe treści nie są już…

9 miesięcy ago